Tuesday, February 19, 2013

Pengenalan Collagen Goglows

COLLAGEN GOGLOWS adalah produk terbaru yang semakin laris di pasaran keluaran DIAMOND INWORLD SDN BHD.

Collagen Goglows adalah collagen bermutu tinggi GRED SUPER "A" yang dihasilkan daripada sejenis haiwan bernama YAK.
 
Yak platiau (Tibet)

Goglows menghasilkan collagen yang bermutu tinggi daripada softbone anak-anak yak yang baru lahir. Ia merupakan collagen induk yang berfungsi untuk membaiki sel-sel dalam badan iaitu menggantikan sel-sel yang rosak kepada sel-sel yang baru. 

Mungkin ada yang tertanya-tanya tentang haiwan yang bernama yak. Sebenarnya haiwan yak adalah spesis istimewa yang hidup di Tibet Plateau, iaitu 2500m dari atas paras laut, yang menjadikan alam semulajadi (rumput-rumput di Banjaran Pergunungan Himalaya) sebagai makanan utama kerana rumput-rumput ini bebas dari pencemaran bahan kimia.

Semestinya, collagen Goglows berbeza daripada collagen-collagen lain yang berada di pasaran kerana collagen Goglows adalah YANG PERTAMA DARIPADA YAK. Goglows juga adalah pengeluar dan pembekal utama di Malaysia, Asia Tenggara dan di negara-negara Timur Tengah. 

Produk Goglows ini diusahakan oleh bumiputera Malaysia. Setiap langkah pemprosesan mematuhi permintaan produk halal dan suci, termasuk bahan-bahan mentah, mengumpul, menghasilkan, menyimpan hinggalah proses pembungkusan adalah terjamin BERSIH, SUCI dan HALAL.

APAKAH KELEBIHAN UTAMA COLLAGEN GOGLOWS?
  • Merupakan collagen yang PERTAMA dihasilkan daripada YAK.
  • Collagen adalah asli dan bermutu tinggi.
  • Untuk mengenali 100% Pure Collagen Goglows, letakkan diatas lidah, anda akan merasa lidah anda panas.
  • Mudah larut dalam air tanpa meninggalkan ketulan-ketulan dan air menjadi jernih seperti sediakala.
  • Apabila dipegang, ia akan menghasilkan lekitan di tangan.
  • Produk Goglows telah disahkan HALAL oleh JAKIM dan MUI (Indonesian Council of Ulama). Goglows juga telah mendapat kelulusan daripada Kementerian Kesihatan Malaysia dan mencapai taraf ISO 9001:2008.
  • KESAN collagen Goglows dapat dilihat dalam MASA YANG SINGKAT.

HALAL YAK

1) KONDROITIN SULFURIK
  • Halal ChS
Kami sangat profesional dalam mengeluarkan bio-produk Halal. Setiap langkah pemprosesan mematuhi permintaan produk halal termasuk bahan mentah mengumpul, menghasilkan, menyimpan, dll. Ia juga telah mendapat sijil halal JAKIM MALAYSIA dan MUI (INDONESIA MAJLIS ULAMA) di Indonesia.

  • Green ChS
Produk kami  memilih lelucon rawan dari Tibet Plateau untuk menghasilkan CHS dan tiada sumber haiwan lain dalam penyediaan enzim ditambah kepada proses pembuatan, terjamin halal dan bebas pencemaran produk.

Sebagai salah satu SPESIES ISTIMEWA di Tibet Platiau, Yak, dikenali sebagai bot platiau yang hanya hidup diketinggian 2500 meter dari atas paras laut yang hanya hidup memakan rumput di pergunungan Banjaran Himalaya. Yak menjadikan  produk farmaseutikal yang berbeza kerana bebas daripada makanan tiruan yang mungkin tejejas oleh pencemaran kimia dan faktor-faktor lain.


2) GLUCOSAMINE

Glucosamine dikenali sebagai gula amino, sebatian glukosa dengan hydroxy yang digantikan oleh amino. Penggunaan yang meluas dalam alam semula jadi, mudah didapati dalam mikro-organisma, gabungan sumber haiwan polisakarida dan polisakarida. Glucosamine juga dikenali sebagai viartrils Glucosamine dan boleh disintesis dalam badan manusia. Nutrien penting untuk membentuk sel-sel rawan dan komponen tisu semulajadi untuk membuat rawan artikular sihat. Seiringan dengan peningkatan umur, tubuh manusia akan kekurangan glukosamina. Dengan menggunakan produk kami  rawan artikular yang kami gunakan akan merendahkan kehilangan glukosamina dalam tubuh. Penyelidikan perubatan di Amerika Syarikat, Eropah dan Jepun menunjukkan bahawa Glucosamine bantuan membaiki dan mengekalkan dan merangsang pertumbuhan sel rawan.

3) RENNIN
 
Rennin juga dikenali sebagai enzim yang dipanggil chymosin. Dalam kes chymosin, tindak balas melibatkan pecahan kasein dalam susu mengakibatkan pembentukan darah beku. Ini adalah alasan bahawa rennin digunakan secara meluas dalam industri keju dan kasein.  Rennin diperlukan untuk menambah enzim lain untuk menghapuskan rasa yang kurang enak.

Apabila kita menyelidik dan membangunkan persediaan rennin, kami mengikuti procedure mengikut peraturan halal yang ditetapkan. Kami merupakan pengeluar pertama yang menggunakan haiwan halal sebagai penghasilan rennin di dunia, ini merupakan kerja-kerja perintis dalam didunia. 

APAKAH PRODUK COLLAGEN GOGLOWS?

1) Pure Collagen


100% Pure Collagen (Sesuai untuk lelaki dan wanita)
 1 kotak 30 sachets 
Boleh diminum setiap hari iaitu pada waktu pagi.

2) Collagenberry


Collagenberry (Sesuai untuk lelaki dan wanita)
1 kotak 15 sachets
Boleh diminum setiap hari atau selang sehari.
*Tidak sesuai untuk ibu mengandung dan menyusukan anak

3) Collagenfica (Sesuai untuk perempuan sahaja)


Collagenfica (Sesuai untuk wanita sahaja)
1 kotak 15 sachets
Boleh diminum setiap hari atau selang sehari.
*Tidak sesuai untuk ibu mengandung dan menyusukan anak

Untuk mengetahui info lanjut atau sekiranya berminat untuk membeli produk Collagen Goglows, boleh hubungi saya 016-2636077 (CALL atau SMS)

2 comments:

  1. saya berminat utk menggunakannya dan juga menjadi pengedar kawasan Putrajaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Mariam, sorry sebab lambat reply. Akhir2 ni agak busy sampai x sempat cek komen. Kalau cik/pn Mariam masih berminat untuk menjadi pengedar kami, boleh sms saya. 019-2466127 Lina. Sy akan reply sms Mariam secepat mungkin ya. Tq.

      Delete